مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 مهر 1394 ساعت 11:162015-10-17فرهنگي

 300 اثر در حوزه ادبیات داستانی کودکان مورد بررسی قرار گرفت


 داور بخش کودک پانزدهمین دوره جایزه شهید حبیب غنی پورگفت: ضرب آهنگ جریان ادبیات داستانی کودک روند رو به رشدی را در سال های اخیر طی می کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، با بیان اینکه در حال بررسی آثار تالیفی سال 93 در حوزه کودک هستیم، گفت: نکته مهم این است که اتفاق خیلی برجسته و قابل تأملی که در سال 93 افتاده باشد، وجود ندارد.

این نویسنده افزود: بیش از 300 اثر در حوزه ادبیات داستانی کودکان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 150 اثر به مرحله دوم راه یافت و در نهایت 15 اثر مشخص شدند که از این میان، پنج اثر به عنوان نامزدهای نهایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: ضرب آهنگ جریان ادبیات داستانی کودک روند رو به رشدی را در سال های اخیر طی می کند؛ از جمله نکات مثبتی که در این مدت به چشم می خورد، ورود نام های جدید و چهره های نو به این حوزه است، ولی متأسفانه همچنان اکثریت آثار تألیفی اسامی و چهره های تکراری سال های گذشته است.

این خود یک هشدار برای حوزه ادبیات داستانی کودکان است که در تربیت قصه نویسان حوزه کودک کم گذاشته ایم و این کم کاری خودش را بعد از چند دهه نشان داده است.

نادری با تاکید بر پرداختن به سوژه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در داستان های کودکان گفت: این سوژه ها قابلیت پردازش داستانی دارند و می توانند با توجه به ظرفیت متن و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 300 اثر در حوزه ادبیات داستانی کودکان مورد بررسی قرار گرفت

 300 اثر در حوزه ادبیات داستانی کودکان مورد بررسی قرار گرفت